فرآیند انجام پروژه های تجمیع اراضی سامانه های نوین آبیاری
الف- فرآیند های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فریدن
1- در خواست متقاضی به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان
2- اخذ مدارک مربوط به اراضی و منبع آبی مزرعه ( اسناد مالکیت، پروانه بهره برداری چاه و.....)
3- تکمیل فرم های مربوطه توسط شرکاء ( فرم انتخاب نماینده و مدیر بهره برداری جهت پیگیری امور و فرم های استشهاد محلی)
4- بررسی در خواست و اخذ استعلامات مربوطه ( منابع طبیعی - اداره امور آب و ... )
5- وکالت محضری تام الاختیار شرکاء به نماینده جهت انجام امور مربوط به طرح.
6- تعهد محضری نماینده به جهاد کشاورزی در خصوص طرح تجمیعی بر اساس فرم تنظیم شده.
7- تشکیل تشکل کشاورزی ( معرفی به اداره تعاون روستایی شهرستان)
8- تکمیل فرمهای مربوطه توسط کارشناس جهاد کشاورزی 9
9- ثبت نام در سامانه نوین آبیاری.
10- تأیید کلیه مدارک مربوط به آب و زمین
11- -معرفی به مدیریت آب و خاک جهت مطالعه بهمراه ارسال پرونده ( در طرحهای بالای 10 هکتار )
ب) فرآیند های سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
1- بررسی پرونده متقاضی در مدیریت آب و خاک
2- ارسال لیست طرحها جهت طراحی به انجمن صنفی مشاوران
3- تعیین مشاور طراح توسط انجمن صنفی مشاوران و ارسال به مدیریت آب و خاک
4- ارسال نامه تعیین مشاور طراح به شهرستانها ( برای هر طرح، مشاور طراح، طی نامه به شهرستان اعلام می شود )
5- انجام فرآیند طراحی ( برگزاری جلسه با متقاضیان و تنظیم صورت جلسه های مربوط، نقشه برداری، تهیه طرح، اخذ تاییدهای شهرستان)
6- ممهور شدن طرح توسط انجمن صنفی مشاوران
7- بررسی و کنترل طرح توسط مشاور بررسی کننده و در نهایت تایید و مهر نمودن طرح
8- ثبت طرح در سامانه توسط مدیریت آب و خاک
9- تعیین مبلغ بلاعوض سهم دولت و سهم خودیاری توسط کارگروه
10- معرفی و ارسال طرح به صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی
11- اعلام طرح به انجمن صنفی پیمانکاران جهت تعیین مجری
12- معرفی مجری توسط مدیریت آب و خاک به مدیریت شهرستان
ج- فرآیند های پس از ارجاع به صندوق توسعه بخش کشاورزی
1- عقد قرارداد متقاضی با مجری
2- مراجعه متقاضی به صندوق جهت گذاشتن تضمین
3- ابلاغ طرح توسط مدیریت شهرستان به دستگاه نظارت جهت بررسی و نظارت
4- بررسی، تصویب یا پیشنهاد اصلاح طرح توسط شرکت ناظر (درصورتی که اصلاحات جزئی باشد و موجب تغییر در هیدرولیک طرح نشود، پس از تنظیم یک صورتجلسه مورد توافق متقاضی، مجری، دستگاه نظارت و کارشناس شهرستان قرار خواهد گرفت و در صورت داشتن تغییرات هیدرولیکی و نیاز به محاسبات مجدد، باید از طریق مشاور طراح اقدام به اصلاح طرح نمایند).
5- شروع عملیات اجرایی
6- ارائه پیش فاکتور کلی جهت بررسی و توافق روی قیمتها به دستگاه نظارت (بررسی فقط از نظر قیمتی)
7- تخلیه، تحویل و نصب اجناس، لوازم و اتصالات و ...
8- ارائه پیش فاکتور لوازم و اتصالات تحویل و نصب شده در طرح توسط مجری (پیمانکار)
9- بررسی و تایید پیش فاکتور توسط متقاضی، دستگاه نظارت و ناظرین شهرستان و استان (تایید بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده)
10- ارسال پیش فاکتور توسط مدیریت آب و خاک به صندوق و پرداخت توسط صندوق
11- بندهای 25 تا 28 برای تایید هر صورت وضعیت و آزادسازی هر قسط قابل تکرار می باشد
12- پایان عملیات اجرایی
13- ارائه درخواست مجری به دستگاه نظارت جهت تشکیل هیات تحویل موقت
14- تهیه ازیلت توسط مجری و تایید آن توسط دستگاه نظارت و تکمیل و امضاء فرم تحویل موقت
15- ارائه پیش فاکتور نهایی ( بصورت تجمعی) بهمراه تحویل موقت توسط مجری
16- بررسی و تایید پیش فاکتور نهایی توسط دستگاه نظارت، ناظرین شهرستان و استان
17- پس از تایید پیش فاکتور نهایی، مجری باید نسبت به تنظیم فاکتور نهایی براساس پیش فاکتور نهایی تایید شده و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده اقدام نماید
18- تایید فاکتور نهایی توسط دستگاه نظارت و ناظرین شهرستان و استان
19- ارسال فاکتور نهایی بهمراه تحویل موقت با نامه به صندوق توسط مدیریت آب و خاک جهت پرداخت (تحویل موقت الزاما باید بدون هرگونه خط خوردگی و خدشه باشد).
|